مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 مرداد 1401 ساعت 11:432022-08-15سياسي

ارتقاء آگاهی عمومی در راستای کاهش پرونده های قضایی


ارائه آموزش های حقوقی و قضایی از طریق مدارس و رسانه ها می تواند حجم ورودی ها را با افزایش آگاهی های عمومی کاهش دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرج، حسین فاضلی هریکندی، رییس کل دادگستری استان البرز، در دیدار مردمی که در مسجد بعثت مهرشهر کرج برگزار شد، ضمن اشاره به بررسی مطالبات و درخواست 180 مراجعه کننده، گفت: این برنامه با حضور در کلیه مساجد حوزه های قضایی استان پیگیری می شود و مساجد محوری در مناطق مختلف میزبان این طرح است.

رییس کل دادگستری استان البرز افزود: گفت و گوی رودرو با مردم و برگزاری میز خدمت قضایی یکی از مطالبات رییس قوه قضاییه است که دادگستری  کل استان البرز به منظور اجرای این انتظارات برنامه مدونی را از ابتدای سال طراحی و در حال اجرا دارد.

وی عمده درخواست های طرح شده را تسریع در رسیدگی، تقاضای اعمال ماده 477 قانون آیین دادرسی کیفری، اجرای احکام مدنی و اجرای احکام کیفری بیان کرد و بر ضرورت توجه جدی سیاست گذاران برای قضازدایی و افزایش آگاهی های حقوقی از مجاری مختلف تاکید کرد.

هریکندی ادامه داد: دادگستری کل استان در زمینه کاهش جمعیت کیفری بر اساس اختیارات قانونی قدم های مهمی برداشته است؛ همچنین ارائه آموزش های حقوقی و قضایی از طریق مدارس و رسانه ها می تواند حجم ورودی ها را با افزایش آگاهی های عمومی کاهش دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارتقاء آگاهی عمومی در راستای کاهش پرونده های قضایی

ارتقاء آگاهی عمومی در راستای کاهش پرونده های قضایی