مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 مرداد 1401 ساعت 09:572022-08-15پزشكي

اهدای خون نگرانی از کمبود خون بیماران تالاسمی را رفع کرد


مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران تالاسمی مازندران با بیان اینکه با توجه به شرایط کرونایی، کمبود خون بسیار نگران کننده بوده ولی اکنون وضعیت بهتر شده است، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مازندران، مهرنوش کوثریان مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران تالاسمی مازندران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با آغاز پیک هفتم شاهد کمبود خون برای بیماران تالاسمی بودیم که این روزها باتوجه به حضور مردم این مشکل کمتر شده است.

  وی افزود: با توجه به شرایط کرونایی، کمبود خون بسیار نگران کننده بوده ولی اکنون وضعیت بهتر شده است.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران تالاسمی مازندران با اعلام اینکه مهم ترین مشکل بیماران نبود داروهای آهن زدا است، تصریح کرد: فروش داروهای آهن زدا نیز در هر شهرستان به یک تا چند داروخانه خصوصی واگذار شده و کمبود دارو برای بیماران نگرانی هایی را به وجود آورده است.

  کوثریان یادآور شد: در حال حاضر بیماران تالاسمی که تقریبا همه نیازمند دریافت دو تا سه واحد خون در ماه هستند یک واحد خون هر دو تا سه هفته دریافت می کنند و کم خونی برای شان خطرات متعددی به همراه دارد.

  وی با اشاره به وجود 2 هزار و 500 بیمار تالاسمی در مازندران، اضافه کرد: 75 درصد بیماران تالاسمی در مازندران خون تزریق می کنند و بیمارانی که به موقع خون به بدن شان نرسد دچار عوارض م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهدای خون نگرانی از کمبود خون بیماران تالاسمی را رفع کرد

اهدای خون نگرانی از کمبود خون بیماران تالاسمی را رفع کرد