مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 مرداد 1401 ساعت 21:422022-08-14اجتماعي

کریدور میاندشت - توران در جهت حفاظت از یوزپلنگ آسیایی پایش می شود


مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: از اولین روز گزارش تصادف یوز در جاده میامی سبزوار در کریدور میاندشت - توران، پایش مستمر این حوزه در دستور کار محیط بانان این استان قرار گرفت.

- رضا شکاریان، مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی در گفت وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: از اولین روز گزارش تصادف یوز در جاده میامی سبزوار در کریدور میاندشت - توران، پایش مستمر این حوزه در دستور کار محیط بانان این استان قرار گرفت.

وی گفت: پس از مشاهده 5 یوزپلنگ آسیایی و پیش بینی اینکه احتمال می رود مسیر حرکت این یوزپلنگ ها از کریدور میاندشت- توران، به سمت پناهگاه حیات وحش میاندشت باشد، چالش ها و تهدیدات این مسیر مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی افزود: پناهگاه حیات وحش میاندشت و پارک ملی توران دو زیستگاه مهم یوزپلنگ آسیایی هستند که سالهاست یوزها در بین این دو منطقه در تردد می باشند.

وی با اشاره به اینکه محیط زیست پیرو اقدامات و تلاش های کنونی و قبلی، درصدد شناسایی کامل تهدیدات و توانمندی های زیستگاهی کریدور میاندشت توران بوده است، ادامه داد: ما به دنبال تدوین برنامه مدونی جهت رفع چالش ها و تقویت زیستگاه فوق الذکر در کنار همه علاقمندان و فعالان این حوزه می باشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کریدور میاندشت - توران در جهت حفاظت از یوزپلنگ آسیایی پایش می شود

کریدور میاندشت - توران در جهت حفاظت از یوزپلنگ آسیایی پایش می شود