مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 مرداد 1401 ساعت 19:372022-08-14پزشكي

آغاز طرح واکسیناسیون رایگان نیوکاسل طیور خانگی در یزد


معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان یزد گفت: در راستای پیشگیری از بروز و انتشار بیماری های ویروسی طیور، طرح رایگان واکسیناسیون نیوکاسل طیور خانگی در استان یزد آغاز شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس یزد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل دامپزشکی استان، هادی زارع، با اشاره به نقش موثر واکسیناسیون در ایجاد ایمنی طیور و پیشگیری از بروز بیماری اظهار کرد: طرح سراسری واکسیناسیون نیوکاسل هرسال به اجرا در می آید تا ضمن حفظ سرمایه شهروندان از انتشار بیماری در استان و درگیر نمودن مرغداری های صنعتی پیشگیری شود.

وی علائم بیماری نیوکاسل را شامل: تنگی نفس، سرفه، تورم چشم و گلو، بی اشتهایی، به دور خود چرخیدن، اسهال سبز و آبکی و  کاهش تخم در پرندگان تخم گذار عنوان نمود و افزود: نیوکاسل بیشتر مرغ و خروس را مبتلا می کند اما در سایر گونه های طیور نظیر مرغ مروارید، اردک و بوقلمون نیز مشاهده می شود.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی یزد گفت: نیوکاسل یکی از مهم ترین بیماری های پرندگانی است که به صورت صنعتی و متراکم پرورش داده می شوند؛ که در صورت عدم واکسیناسیون با این بیماری درگیر و با توجه به قابلیت انتشار گسترده موجب آسیب جدی به صنعت مرغداری استان و ایجاد خسارت اقتصادی فراوان می گردد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز طرح واکسیناسیون رایگان نیوکاسل طیور خانگی در یزد

آغاز طرح واکسیناسیون رایگان نیوکاسل طیور خانگی در یزد