مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 مرداد 1401 ساعت 17:122022-08-14اجتماعي

تاریخ پیاده روی اربعین، شرایط ثبت نام و هزینه سفر


روز اربعین حسینی، چهلمین روز شهادت سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است که ارزش و اهمیت زیادی در بین شیعیان دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، به نقل از ایمنا ، هرسال در روز اربعین که برابر با بیستم ماه صفر است، دوستداران امام حسین (ع) با برپایی مراسم سوگواری و شرکت در پیاده روی اربعین از ثواب زیارت اربعین برخوردار می شوند.

این اجتماع بزرگ به مقصد مرقد امام حسین (ع) است.

پیاده روی اربعین، بزرگترین پیاده روی جهان است که رکورد ورود بیش از 45 میلیون نفر زائر به شهر کربلا در این روز ثبت شده است.

تاریخ روز اربعین 1401 تاریخ روز اربعین در تقویم شمسی 1401 برابر است با شنبه 26 شهریور 1401 تاریخ روز اربعین در تقویم قمری برابر است با 20 صفر 1444 تاریخ روز اربعین در تقویم میلادی برابر است با 17 سپتامبر 2022 اربعین چیست اربعین در لغت به معنی چهلم است و در واقع شیعیان چهلمین روز پس از شهادت امام حسین (ع) و یارانش در واقعه کربلا که با 20 صفر مصادف است را اربعین می گویند.

در مورد اینکه منشا و خاستگاه اربعین حسینی چیست؛ دو نقل معتبر وجود دارد: نخست در روایات و نقل های بسیار آمده؛ اربعین روزی است که اسرای کربلا از شام به مدینه مراجعت کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاریخ پیاده روی اربعین، شرایط ثبت نام و هزینه سفر

تاریخ پیاده روی اربعین، شرایط ثبت نام و هزینه سفر