مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 مرداد 1401 ساعت 16:122022-08-14بين الملل

آمریکا: القاعده در افغانستان حضور فعال ندارد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، نیویورک تایمز گزارش داد که ارزیابی سازمان های اطلاعاتی آمریکا نشان می دهد پس از خروج نیرو های آمریکایی از افغانستان، - سازمان اطلاعاتی آمریکا در گزارشی اعلام کردند که پس از مرگ ایمن الظواهرای القاعده در افغانستان حضور فعال نداشته و قادر به هدف قرار دادن واشنگتن نیست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، نیویورک تایمز گزارش داد که ارزیابی سازمان های اطلاعاتی آمریکا نشان می دهد پس از خروج نیرو های آمریکایی از افغانستان، القاعده نتوانسته خود را در این کشور بازسازی کند و تنها تعداد اندکی از اعضای قدیمی این شبکه در افغانستان حضور دارند.

این روزنامه امروز (یکشنبه 22 اسد) نوشته است که ارزیابی سازمان های جاسوسی که یک نسخه از آن در اختیار نیویورک تایمز قرار گرفته نشان می دهد که القاعده توانایی انجام حمله از افغانستان علیه خاک آمریکا را ندارد و این گروه بر سایر شاخه های خود برای عملیات علیه منافع آمریکا خارج از منطقه خاورمیانه وابسته است.

اما برخی متخصصان ضدتروریسم بر این باورند که این ارزیابی بیش از حد خوش بینانه است و باید تهدید کلی از سوی القاعده مورد بررسی قرار بگیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا: القاعده در افغانستان حضور فعال ندارد

آمریکا: القاعده در افغانستان حضور فعال ندارد