مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 مرداد 1401 ساعت 15:372022-08-14بين الملل

طالبان خواستار گسترش مناسبات اقتصادی ایران و افغانستان شد


وزیر خارجه طالبان در دیدار معاون وزیر خارجه کشورمان گفت: برای یکپارچگی اقتصادی در سطح منطقه و افزایش تجارت با تهران باید ترانزیت و حمل و نقل گسترش یافته و هزینه ها کاهش یابد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، امیرخان متقی وزیر امور خارجه دولت موقت طالبان امروز (یکشنبه 23 مرداد) با علی رضا بیگدلی معاون کنسولی وزارت امور خارجه و بهادر امینیان سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل دیدار و گفت وگو کرد.

براساس بیانیه وزارت خارجه طالبان، در این دیدار، تسهیلات ارائه خدمات کنسولی برای تجار، کارگران و مهاجران افغان در ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

امیرخان متقی در این دیدار ضمن قدردانی از حضور معاون وزیر خارجه ایران در افغانستان خواستار تسهیل صدور ویزا برای تاجران، کارگران و مهاجران افغانستان در ایران شد.

    وی تاکید کرد: برای یکپارچگی اقتصادی در سطح منطقه و افزایش تجارت با ایران باید ترانزیت و حمل و نقل گسترش یافته و هزینه ها کاهش یابد.

سفارت ایران در کابل امروز از سفر معاون کنسولی وزارت خارجه این کشور به کابل برای رایزنی با مقامات طالبان خبر داده بود.

  سفارت ایران در کابل در توییتی نوشت: علیرضا بیگدلی، معاون کنسولی وزارت خارجه ایران به منظور مذاکره با مقامات افغانستان پیرامون همکاری های کنسولی، قانونمندکرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طالبان خواستار گسترش مناسبات اقتصادی ایران و افغانستان شد

طالبان خواستار گسترش مناسبات اقتصادی ایران و افغانستان شد