مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 مرداد 1401 ساعت 12:272022-08-14بين الملل

معاون وزیر خارجه برای گفت وگو با مقامات طالبان عازم کابل شد


سفارت کشورمان در کابل از سفر معاون وزیر خارجه به افغانستان برای گفت وگو با مقامات ارشد طالبان پیرامون موضوعات کنسولی، مهاجران و صدور روادید اربعین خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، سفارت ایران در کابل از سفر معاون کنسولی وزارت خارجه این کشور به کابل برای رایزنی با مقامات طالبان خبر داد.

  سفارت ایران در کابل در توییتی نوشت: بیگدلی، معاون کنسولی وزارت خارجه ایران به منظور مذاکره با مقامات افغانستان پیرامون همکاری های کنسولی، قانونمندکردن سفرهای غیرقانونی اتباع افغانستان به ایران، امنیت مرزهای مشترک و صدور روادید متقاضیان سفر به کربلا در ایام اربعین، به افغانستان سفر نموده است.

این در حالی است که پس از به قدرت رسیدن طالبان چندین بار تنش مرزی میان اعضای این گروه با مرزبانان ایرانی در مرز مشترک رخ داده است.

  در آخرین مورد درگیری مرز مشترک دو کشور در ولایت نیمروز افغانستان رخ داده که طالبان پس از این حادثه اعلام کرد که این درگیری مختصر مرزی به پایان رسیده و تلاش می شود تا از اتفاقات مشابه جلوگیری گردد.

  در همین حال هیاتی از وزارت نیرو به سرپرستی علی اکبر محرابیان روز پنجشنبه گذشته برای پیگیری حقابه به کابل سفر و با مقامات طالبان رایزنی کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معاون وزیر خارجه برای گفت وگو با مقامات طالبان عازم کابل شد

معاون وزیر خارجه برای گفت وگو با مقامات طالبان عازم کابل شد