مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 مرداد 1401 ساعت 10:472022-08-14اقتصادي

عزم ازبکستان و ترکمنستان برای توسعه ترانزیت و حمل ونقل کالا


در دیدار مسئولان حمل و نقل ازبکستان و ترکمنستان پیشنهاداتی مبنی بر تسهیل صدور روادید برای رانندگان و تخفیف در هزینه های حمل و نقل کالا و نوسازی زیرساخت های راه آهن ارائه شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دفتر منطقه ای خبرگزاری فارس، نشست دوره ای مسئولان وزارت حمل و نقل ازبکستان و ترکمنستان برگزار شد.

در این نشست عبد السلام مومن اف معاون وزیر حمل و نقل ازبکستان به همراه هیئتی با خواجه نپسوف معاون آژانس شرکت هواپیمایی ترکمنستان دیدار کرد که در این دیدار نمایندگان کارخانه خودرو سازی، سازمان راه آهن، هوانوردی و سایر سازمان های حمل و نقل دو کشور حضور داشتند.

در این نشست طرفین در مورد گسترش همکاری در توسعه کریدورهای حمل و نقل تبادل نظر کردند.

در این دیدار، هیات ازبکستان پیشنهادی برای ساده سازی شرایط و کاهش زمان صدور روادید ترکمنستان برای رانندگان ازبکستانی ارائه کرد.

طرف ازبکی خاطرنشان کرد: کریدورهای حمل و نقلی که از بندر ترکمن باشی می گذرد برای کل منطقه حائز اهمیت است و توسعه همکاری ها در این راستا ضروری است.

طرفین توافق کردند که اقداماتی را برای نوسازی بیشتر زیرساخت های راه آهن به منظور افزایش گردش کالا در مسیرهای ترانزیتی و همچنین ارائه تخفیف به منظور کاهش هزینه های حمل و نقل کالا انجام دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عزم ازبکستان و ترکمنستان برای توسعه ترانزیت و حمل ونقل کالا

عزم ازبکستان و ترکمنستان برای توسعه ترانزیت و حمل ونقل کالا