مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 مرداد 1401 ساعت 09:022022-08-14پزشكي

سایه سنگین بی آبی بر جنوب فارس؛ علاج رنج غیزانیه فارس با تکرار وعده ها میسر نیست


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از لارستان، بیش از یک دهه است که رنج بی آبی و نبود آب سالم بخش بیرم لارستان را به غیزانیه فارس تبدیل کرده که این روند باعث گلایه های بی شمار مردم شده است.

بخشی که از کهن ترین بخش های لارستان و دارالاولیاء جنوب فارس است اما اینک در حسرت آبی گوارا چشم به وعده ها دوخته است، مردم بیرم که هم با قطعی های مکرر آب دست و پنجه نرم می کنند و هم کیفیت آب آشامیدنی شان به حدی پایین است که  انواع بیماری های گوارشی، کلیوی و سرطانی را با خود به همراه آورده است، این روزها با گرمای طاقت فرسای جنوبی و نبود آب دست به گریبان هستند.

سالها است مردم بخش های جنوبی فارس از جمله بیرم، صحرای باغ، علامرودشت، چاهورز، خیرگو در جستجوی جرعه ای آب گوارا فریاد می زنند، اما پاسخ ها از سطح وعده فراتر نرفته است و هر روز رنج مردم مضاعف تر می شود.

مردمی که آب شرب ناسالم و بی کیفیت برایشان به قیمت گزافی تمام می شود از یک سو باید هزینه های زیادی برای خرید آب شیرین آشامیدنی صرف کنند و از سوی دیگر در جدال با بیماری های حاد گوارشی، به تمام داراییشان چوب حراج بزنند.

گلایه از بی آبی به منبر سخنرانان رسید بحران بی آبی در پنج بخش جنوبی فارس آن چنان شعله ور گشته که در مراسم ماه محرم امسال سخنرانان و وعاظ بر سر منبرها دادِ دل مردم را فریاد زدند تا تلنگری ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سایه سنگین بی آبی بر جنوب فارس؛ علاج رنج غیزانیه فارس با تکرار وعده ها میسر نیست

سایه سنگین بی آبی بر جنوب فارس؛ علاج رنج غیزانیه فارس با تکرار وعده ها میسر نیست