مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 مرداد 1401 ساعت 14:272022-08-13بين الملل

شرط حزب بارزانی برای موافقت با انتخابات زودهنگام


پس از آنکه جریان صدر خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام در عراق شد، حزب «دموکراتیک کردستان» عراق در بیانیه ای شرط موافقت با برگزاری انتخابات زودهنگام را اعلام کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، حزب دموکراتیک کردستان ، ظهر امروز (شنبه)، در بیانیه ای از بحران سیاسی وخیم در عراق ابراز نگرانی و برای موافقت با برگزاری انتخابات زودهنگام جدید، شرطی را اعلام کرد.

حزب دموکراتیک کردستان در بیانیه مذکور، شرط خود را اینگونه اعلام کرد: برای تحقق اصلاحات و تغییر، می توان روی برگزاری انتخابات زودهنگام توافق کرد؛ اما قبل از آن، همه شرکت کنندگان باید تعهد دهند که نتیجه نهایی را -همان گونه که هست- می پذیرند و تجربه انتخابات قبلی تکرار نشود .

این بیانیه پس از آن صادر شده است که سید مقتدی الصدر رهبر جریان صدر در عراق از حدود سه هفته پیش اعلام کرده که گفت وگو با احزاب عراق برای تشکیل دولت بی فایده است و باید یک انتخابات زودهنگام دیگر در عراق برگزار شود.

پس از این اظهارات، بسیاری از احزاب عراقی اعلام کردند که برگزاری انتخابات زودهنگام بدون اجماع گروه های سیاسی امکان پذیر نیست.

پس از مخالفت ها با جریان صدر، مقتدی الصدر آخر هفته گذشته در بیانیه ای جدید از دستگاه قضایی عراق خواست تا پارلمان این کشور را منحل کند و رییس جمهور عراق زمانی را برای انتخابات ز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شرط حزب بارزانی برای موافقت با انتخابات زودهنگام

شرط حزب بارزانی برای موافقت با انتخابات زودهنگام