مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 مرداد 1401 ساعت 10:222022-08-13سياسي

برگزاری نخستین آزمون جذب مترجمین رسمی زبان اشاره ایرانی در قوه قضاییه


نخستین آزمون جذب مترجمین رسمی زبان اشاره ایرانی با هدف برخورداری هر استان کشور از حداقل یک مترجم رسمی و افزایش این نیروها در مراحل بعد متناسب با نیازمندی واقعی جامعه ناشنوایان کشور در قوه قضاییه برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه آسیب های اجتماعی خبرگزاری فارس، قوه قضاییه اقدام به برگزاری نخستین آزمون جذب مترجمین رسمی زبان اشاره ایرانی در دو مرحله کتبی و شفاهی کرده است که در این آزمون دو مرحله ­ای شرکت کنندگان مجموعه ­ای از امتحانات ادبیات زبان فارسی، دستور زبان، مقدمات علم حقوق و سپس آزمون­ های عملی تبدیل گفتار به زبان اشاره ایرانی و بالعکس و نوشتار به زبان اشاره ایرانی و بالعکس را پشت سر گذاشتند.

در نهایت افراد کسب کننده حد نصاب قبولی پس از شرکت در دوره مهارت ­های کارآموزی مترجمی زبان اشاره ایرانی در مراجع و محافل قضایی و مصاحبه گزینش، به عنوان نخستین گروه مترجمین رسمی زبان اشاره ایرانی در قوه قضاییه مشغول به کار خواهند شد.

این مترجمین از همان اعتبار مترجمین و کارشناسان رسمی دادگستری برخوردار خواهند بود که علاوه بر تسلط فراگیرترین زبان اشاره در ایران و توانایی ارتباط با عموم ناشنوایان کشور به ادبیات ویژه حقوقی جاری در محاکم و مراجع قضایی کشور احاطه داشته و به عنوان نیروهای معتمد دستگاه قضا بار ارتباط صحیح ناشنوایان ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری نخستین آزمون جذب مترجمین رسمی زبان اشاره ایرانی در قوه قضاییه

برگزاری نخستین آزمون جذب مترجمین رسمی زبان اشاره ایرانی در قوه قضاییه