مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 مرداد 1401 ساعت 08:222022-08-13اجتماعي

فرصت انتخاب رشته کنکوری ها امروز پایان می یابد


مهلت انتخاب رشته داوطلبان آزمون سراسری سال 1401 دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی که از روز دوشنبه هفدهم مرداد ماه آغاز شده است، امروز شنبه 22 مرداد به پایان می رسد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، آزمون ورودی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی از هشتم تیر ماه آغاز شد و فرآیند برگزاری آن به مدت 4 روز ادامه داشت.

در این مدت یک میلیون و 489 هزار و 220 داوطلب در بزرگ ترین آزمون آزمایشی کشور برای ورود به دانشگاه ها با یکدیگر رقابت کردند که از این تعداد 915 هزار و 41 داوطلب زن بودند و سایر شرکت کنندگان را مردان تشکیل می دادند.

بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، بیش از یک میلیون و 157 هزار داوطلب کنکور سال جاری برای انتخاب رشته مجاز شدند که از این تعداد 530 هزار داوطلب در رشته های با آزمون و بدون آزمون دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی پذیرفته می شوند.

داوطلبان در صورت انتخاب رشته های دوره روزانه و قبولی در آن، تحت هیچ شرایطی حق شرکت در آزمون سراسری سال آینده برای انتخاب رشته های روزانه را ندارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، متقاضیان در مهلت تعیین شده برای انتخاب رشته می توانند 150 کدرشته محل را از دفترچه راهنمای انتخاب رشته استخراج و به ترتیب تقدم علاقه مرتب کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرصت انتخاب رشته کنکوری ها امروز پایان می یابد

فرصت انتخاب رشته کنکوری ها امروز پایان می یابد