مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 مرداد 1401 ساعت 07:022022-08-13فرهنگي

روایت دستان زخمی و هنرمند «جیران خاتون»/ این دستان بر تاروپود حصیر نقش می زند


  *عشق به هنر ساره خاتون باباجان زاده معروف به جیران خاتون بانوی هنرمند 59 ساله بابلی در گفت وگو با فارس می گوید: از بچگی کار حصیربافی را شروع کردم و طی این سال ها نه تنها از علاقه ام کم نشده بلکه روز به روز  علاقه ام بیشتر و بیشتر شده است.

از بچگی با الهام از فیلم اوشین که پخش می شد این مهم را درک کردم که با خواستن می توان به هر چیزی دست یافت و مهم اراده محکم است  چون از همان بچگی حصیربافی را بلد بودم این کار را ادامه دادم و وقتی ازدواج کردم باتوجه به اینکه همسرم سربازی بود این کار را بیشتر ادامه دادم.

وی اضافه می کند: باتوجه به اهمیت این هنر  سال 98 مهر اصالت دریافت کردم، طی این سال ها تولیدات خیلی متنوع شده درحالی که قدیم ها فقط زنبیل بود اما الان کفش، چکمه، سبد خرید، میوه و سایر .

این بانوی هنرمند بیان می کند: الان حدود 50 سال است دارم کار می کنم به طوری که باتوجه به رغبت اهالی به این کار به دنبال ثبت ملی حصیربافی درزی کلا به عنوان پایتخت هنر حصیر بافی هستند.

*دلم نیامد که هنر را کنار بگذارم یادم نمی رود سال های گذشته مردم به دلیل تغییر سبک زندگی و با این تفکر که خانه را شلوغ می کند بافتن حصیر را کنار گذاشتند اما از بس علاقه داشتم دلم نیامد کنار بگذارم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایت دستان زخمی و هنرمند «جیران خاتون»/ این دستان بر تاروپود حصیر نقش می زند

روایت دستان زخمی و هنرمند «جیران خاتون»/ این دستان بر تاروپود حصیر نقش می زند