مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 21 مرداد 1401 ساعت 13:472022-08-12بين الملل

شبکه آب شرب چهارمحال و بختیاری پایدار شد


با برنامه ریزی انجام شده، روند تامین و توزیع پایدار آب شرب شهرکرد و سایر شهرهای استان چهارمحال و بختیاری به حالت عادی بازگشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، حمیدرضا جانباز شب گذشته در گفت وگو با اخبار 20 شبکه جهان بین با اشاره به اقدامات انجام شده، افزود: نزدیک به 60 درصد از نیاز آبی شهرکرد از طریق چشمه کوهرنگ تامین می شود که در اثر جاری شدن سیلاب های اخیر و گل آلودشدن این منبع، امکان استفاده از آن برای تامین آب شرب شهروندان مقدور نبود.

​وی ادامه داد: در گام نخست برای تامین آب شرب شهروندان حدود 150 لیتر در ثانیه از طریق چاه های موجود در منطقه شامل چاه های کشاورزی اقدام شد و پس از آن با استقرار سه سامانه رفع کدورت حدود 250 لیتر در ثانیه از منبع چشمه کوهرنگ توانستیم آب شرب پایدار و بهداشتی را برای شهروندان تامین کنیم؛ چراکه تامین آب شرب و سالم اولویت وزارت نیرو به شمار می رود.

مشاور وزیر نیرو خاطرنشان کرد: در طول این مدت و بلافاصله پس از وقوع اختلال در شبکه آبرسانی در برخی شهرهای استان چهارمحال و بختیاری، نیروهای امدادی و تانکرهای آبرسانی سیار از 22 استان کشور به منطقه اعزام شدند.

به گفته جانباز تاکنون 200 هزار بطری آب بسته بندی در میان شهروندان توزیع شده است و با استقرار سامانه های تصفیه آب توانستیم نیاز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شبکه آب شرب چهارمحال و بختیاری پایدار شد

شبکه آب شرب چهارمحال و بختیاری پایدار شد