مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 مرداد 1401 ساعت 14:372022-08-11بين الملل

روسیه: حمله اوکراین به نیروگاه اتمی زاپوریژیا، اقدام تروریستی است


وزارت خارجه روسیه ضمن تکذیب ادعای اعزام جنگجو از کره شمالی به عملیات در دونباس، حمله ارتش اوکراین به نیروگاه اتمی زاپوریژیا را اقدامی تروریستی توصیف کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، بعد از حملات توپخانه ای و موشکی ارتش اوکراین به نیروگاه اتمی زاپوریژیا در جنوب شرقی این کشور و متهم کردن روسیه به انجام این حمله، مسکو این اقدام کی یف را تروریستی خواند.

ایوان نِچایف معاون سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز (پنجشنبه) گفت: بمباران نیروگاه زاپوریژیا توسط اوکراین یک اقدام تروریستی است و می تواند منجر به فاجعه ای شود که پیامدهای آن فراتر از حادثه چرنوبیل است .

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک ، نچایف طی نشست خبری در مسکو، گزارش ها در مورد پیشنهاد کره شمالی برای اعزام داوطلبان برای شرکت در عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین را ساختگی و جعلی خواند.

وی درباره صادرات مواد غذایی از بنادر اوکراین نیز اظهار داشت: کشتی های مملو از غلات از اوکراین به کشورهای نیازمند نمی روند، بلکه به غرب می روند و این موضوع صحت ایده های حل بحران جهانی غذا را زیر سوال می برد .

این دیلمات روس درباره کمک نظامی آمریکا به اوکراین توضیح داد: ایالات متحده با استفاده از داده های ماهواره ای خصوصی، اطلاعاتی را در اختیار اوکراین قرار می دهد که منجر به نظامی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روسیه: حمله اوکراین به نیروگاه اتمی زاپوریژیا، اقدام تروریستی است

روسیه: حمله اوکراین به نیروگاه اتمی زاپوریژیا، اقدام تروریستی است