مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 مرداد 1401 ساعت 00:022022-08-10بين الملل

اختلاف چین و کره جنوبی بر سر استقرار «سامانه ضد موشکی تاد»


کره جنوبی با نادیده گرفتن درخواست چین اعلام کرد قصد دارد سامانه ضد موشکی بیشتری از نوع «تاد» مستقر کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، دولت کره جنوبی روز چهارشنبه با رد درخواست چین تاکید کرد به منظور تقویت دفاع های خود علیه تهدیدهایکره شمالی روال های تصمیم گیری خودش را طی خواهد کرد.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازوبگاه دیفنس نیوز دولت جدید کره جنوبی درخواست های چین مبنی بر ادامه سیاست های دولت قبلی این کشور مبنی بر عدم  افزودن آتشبارهای ضد موشکی ایالات متحده از نوع تاد را رد کرده است.

بر اساس این گزارش، اختلافات بین کره جنوبی و چین درست یک روز بعد از دیدار  دیپلمات های ارشد دو کشور در شرق چین و ابراز امیدواری مبنی براینکه این موضوع به مانعی در توسعه روابط تبدیل نشود، صورت گرفت.

در این بین، مون جائه این رییس جمهور قبلی کره جنوبی به دنبال تعامل با کره شمالی بود  و سعی کرد روابط با پکن را با قول ترمیم کند و گفت سئول هیچ سامانه موشکی تاد افزون تر را مستقر نخواهد کرد.

  در شبکه های دفاع موشکی تحت رهبری ایالات متحده شرکت نمی کند و یک اتحاد نظامی سه جانبه با واشنگتن و توکیو تشکیل نخواهد داد.

اما یون سوک یول جانشین محافظه کار مون، قول همکاری امنیتی قوی تر با واشنگتن را داده و تمایل خود را برای دستیابی به سامانه های بیشتر تاد برای مقابله با ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختلاف چین و کره جنوبی بر سر استقرار «سامانه ضد موشکی تاد»

اختلاف چین و کره جنوبی بر سر استقرار «سامانه ضد موشکی تاد»