مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 مرداد 1401 ساعت 21:172022-08-10بين الملل

سناریوسازی جدید آمریکا برای فشار بر ایران در بحبوحه مذاکرات رفع تحریم


دولت آمریکا سابقه طولانی ناکامی های خود برای فشار بر ایران با سناریوهای ساختگی را با مطرح کردن ادعایی جدید علیه تهران ادامه داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، در شرایطی که ایران در حال بررسی پیشنهاد اصلاحی اتحادیه اروپا در خصوص مذاکرات رفع تحریم های وین است آمریکایی ها به اقدام جدیدی جهت اعمال فشار بر تیم مذاکره کننده ایرانی متوسل شده اند.

عصر چهارشنبه وزارت دادگستری آمریکا با انتشار بیانیه ای ادعا کرد یک تبعه ایران که عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است را به تلاش برای ترور جان بولتون ، مشاور امنیت ملی اسبق کاخ سفید متهم کرده است.

وزارت دادگستری آمریکا مدعی شده متهم که 45 سال سن دارد قصد داشته با پرداخت 300 هزار دلار افرادی را برای انجام این قتل اجیر کند.

در این بیانیه ادعا شده انگیزه این فرد احتمالاً گرفتن انتقام بابت ترور سردار قاسم سلیمانی ، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده است.

این بیانیه در شرایطی صادر شده که طرف های غربی بعد از ترک مذاکرات وین ادعا کردند که اتحادیه اروپا یک متن نهایی در اختیار طرف ها قرار داده و گفته لازم است ایران هر چه سریعتر در خصوص آن تصمیم بگیرد.

بر خلاف ادعای طرف های غربی، مقام های ایران تأکید کرده اند که ایده های ارائه شده از سوی طرف اروپایی به هیچ عنوان مت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سناریوسازی جدید آمریکا برای فشار بر ایران در بحبوحه مذاکرات رفع تحریم

سناریوسازی جدید آمریکا برای فشار بر ایران در بحبوحه مذاکرات رفع تحریم