مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 مرداد 1401 ساعت 17:472022-08-10بين الملل

ادامه حملات هوایی سیاست جدید آمریکا در افغانستان


پس از اعلام ترور سرکرده القاعده در کابل، پنتاگون اعلام کرده است که بدون حضور نیروهای نظامی قادر به هدف قرار دادن گروه های تروریستی در افغانستان می باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، مقامات آمریکا اعلام کردند بدون حضور نظامی قادر به هدف قرار دادن گروه های تروریستی در افغانستان هستند.

کالین کال ، معاون وزیر دفاع آمریکا طی سخنانی گفت: گزارشی محرمانه از خروج نیروهای آمریکا از افغانستان توسط وزارت دفاع تهیه و اکنون در اختیار وزیر دفاع قرار دارد.

این مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا افزود: مهمترین دلیل خروج آمریکا از افغانستان تغییر اولویت های استراتژیک واشنگتن و تمرکز بر تهدید چین است.

وی یکی دیگر از دلایل تصمیم بایدن به خروج از افغانستان را اطمینان رییس جمهوری آمریکا از مقابله با تهدیدات گروه های تروریستی در افغانستان بدون حضور نظامیان عنوان کرد.

  کال اظهار داشت: به نظر من حمله ای که 10 روز پیش برای ترور ایمن الظواهری، رهبر شبکه القاعده  انجام شده نه تنها به القاعده بلکه به سازمان های تروریستی دیگر نشان دادیم که در صورت بروز هر نوع تهدید به منافع ملی ما قادریم آنها را هدف قرار دهیم.

پیش از این فرمانده کل پیشین نیروهای خارجی در افغانستان با انتقاد از روند خروج نظامیان، آمریکا را مسئول وضع کنونی افغانستان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ادامه حملات هوایی سیاست جدید آمریکا در افغانستان

ادامه حملات هوایی سیاست جدید آمریکا در افغانستان