مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 مرداد 1401 ساعت 16:472022-08-10سياسي

مشق عشق؛ جلوه هایی از آیین های سنتی عزاداری محرم در خراسان جنوبی


آیین های عزاداری ماه محرم مطابق با رسوم، آداب و سنن در مناطق مختلف استان خراسان جنوبی برگزار می شود که در همه این آیین ها می توان جلوه ای از شور و اشتیاق و محبت به سالار شهیدان را مشاهده کرد.

- خبرگزاری فارس، بیرجند، مریم ستوده - عزاداری ایام محرم و صفر در مناطق مختلف ایران حتی در خارج از مرزها، در عین یکپارچه بودن، به سبک ها و آیین های گوناگون برگزار می شود، آیین هایی که همیشه انقلاب آموز و انسان ساز نسل ها، قرن ها و سرزمین ها بوده و فرهنگ شهادت را به نسل های آینده منتقل می کند.

آیین های عزاداری ماه محرم مطابق با آداب و رسوم و سنت ها، در مناطق مختلف خراسان جنوبی برگزار می شود و در همه این آیین ها می توان جلوه ای از شور و اشتیاق و محبت به سالار شهیدان را مشاهده کرد.

در ادامه به معرفی برخی از کهن ترین آیین های مذهبی که هم زمان با ایام محرم و صفر و در عزای سالار شهیدان(ع)، در نقاط مختلف شهری و روستایی خراسان جنوبی برگزار می شود می پردازیم.

 بیل زنی مراسم خاص شهرستان خوسف مراسم بیل زنی که در میراث معنوی کشور به ثبت رسیده است تنها مراسم ماه محرم در استان خراسان جنوبی بوده که در هیچ یک از شهرستان های دیگر به چشم نمی خورد.

این مراسم که ظهر عاشورا فقط در شهر خوسف برپا می شود در این شهر سابقه طولانی داشته و به اعتقاد مردم این مراسم در سال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشق عشق؛ جلوه هایی از آیین های سنتی عزاداری محرم در خراسان جنوبی

مشق عشق؛ جلوه هایی از آیین های سنتی عزاداری محرم در خراسان جنوبی