مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 مرداد 1401 ساعت 16:422022-08-10سياسي

دیپلماس فعال معاون پارلمانی رییس جمهور در مراسم تحلیف رییس جمهور جدید کلمبیا


محمد حسینی در مراسم تحلیف رییس جمهور جدید کلمبیا، با روسای جمهور بولیوی، شیلی و معاونان رییس جمهور السالوادور و پرو، پادشاه و وزیر خارجه اسپانیا، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، مراسم تحلیف اولین رییس جمهور چپ گرای کلمبیا با حضور مقامات بیش از 60 کشور جهان، در محل کنگره و مقابل مجلس سنا و کاخ ریاست جمهوری برگزار شد و سید محمد حسینی معاون رییس جمهور در امور مجلس با شرکت در این مراسم که از ساعت 13 تا 20 ادامه داشت، با برخی از رؤسای جمهور، معاونان، نخست وزیران و وزرای خارجه شرکت کننده در مراسم، دیدار و گفت و گوکرد.

معاون رییس جمهور کشورمان در این دیدارها بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای تعامل گسترده و توسعه روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در چارچوب احترام متقابل بین کشورها تاکید کرد.

در این مراسم آقای پترو رییس جمهور منتخب کلمبیا که رویکردی متفاوت با رؤسای سابق این کشور دارد و انتخاب وی به عنوان تضعیف موقعیت و سیطره آمریکا محسوب می شود، رسما از جانب رییس کنگره به عنوان رییس جمهور قانونی کلمبیا و خانم مارکز به عنوان معاون رییس جمهور معرفی و مراسم تحلیف برگزار شد.

 گوستاوو پترو پس از ادای سوگند، در سخنان مبسوطی به تبیین برنامه های دولت جدید پرداخت و محورهایی را که در مبارزات انتخاباتی مطرح کرده بود از جمله: تلاش بر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیپلماس فعال معاون پارلمانی رییس جمهور در مراسم تحلیف رییس جمهور جدید کلمبیا

دیپلماس فعال معاون پارلمانی رییس جمهور در مراسم تحلیف رییس جمهور جدید کلمبیا