مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 مرداد 1401 ساعت 15:472022-08-10اقتصادي

اجرای طرح «جهش تولید در دیم زارها» در 30 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان


مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: طرح جهش تولید در دیم زارها در 30 هزار هکتار از اراضی دیم مستثنیات اجرا می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرکرد، پیش از ظهر امروز روح الله سعیدی در نشست هماهنگی طرح جهش تولید در دیم زارها، گفت: طرح جهش تولید در دیم زارها در سال زراعی 1401 و 1402 به استان چهارمحال و بختیاری ابلاغ شده که 30 هزار هکتار از اراضی دیم مستثنیات را تحت پوشش این طرح خواهیم برد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: این طرح با همکاری ستاد فرمان امام خمینی(ره)، جهادکشاورزی و معاونت تولیدات گیاهی انجام می شود و بانک های عامل در جهش تولید در دیم زارها بانک کشاورزی و ملی است.

وی ادامه داد: بانک ملی پرداخت تسهیلات برای خرید سمپاش و ادوات مورد نیاز در دیم زارها را برعهده دارد و بانک کشاورزی بیمه محصولات دیم را انجام می دهد.

سعیدی با بیان اینکه 25 درصد از مبلغ بیمه کشاورزان را ستاد فرمان امام پرداخت و مابقی بر عهده خود کشاورز است، گفت: استفاده از بذرمال ها در کلیه بذرها گواهی شده طرح دیگری است که مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با اشاره اینکه هزینه های محلول و سم نیز با تایید کارشناسان توسط ستاد فرمان امام به کشاورزان پرداخت می شود، در پایان افزود: اسید آمینه و Npk برای 40 درصد از اراضی استان ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای طرح «جهش تولید در دیم زارها» در 30 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان

اجرای طرح «جهش تولید در دیم زارها» در 30 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان