مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 مرداد 1401 ساعت 10:222022-08-10اجتماعي

افزایش بی رویه شکار حیوانات وحشی در منطقه حفاظت شده کوه کشار


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، منطقه حفاظت شده کوه کشار در استان هرمزگان یکی از کانون های زیستی جنوب کشور در نزدیکی روستای کشار در شمال غرب بندرعباس بشمار می رود که بدلیل شرایط خاص کوهستانی، میزبان گونه های متنوعی از حیوانات از جمله قوچ مینیاتوری است.

  قوچ مینیاتوری   افزایش بی رویه شکار حیوانات وحشی در منطقه حفاظت شده کوه کشار و بخصوص در خطر بودن قوچ مینیاتوری این منطقه از جمله دغدغه های اهالی ساکن در روستاهای پیرامونی این منطقه است.

به گفته مردم محلی، منطقه حفاظت شده کوه کشار تنها نام حفاظت شده را یدک می کشد و در واقع  هیچ گونه حفاظتی نمی شود و فاقد هر گونه پایگاه یا پاسگاه  محیط بانی است و این درحالیست که تدوام خشکسالی و کاهش منابع آبی نیز موجب مهاجرت گسترده حیوانات وحشی و به خطر افتادن حیات برخی گونه های در معرض انقراض شده است.

اغلب شکارچیان غیرمجاز از استان های مجاور هستند علی آذرنگ یک فعال محیط زیستی در این باره به خبرنگار فارس در بندرعباس گفت: در منطقه کوه کشار تنوع خاصی از لحاظ پرندگان و جوندگان وحشی وجود داشت اما خشکسالی در سال های گذشته و نیز عدم حمایت به موقع از محیط زیست منطقه سبب شد تا پاره ای از این حیوانات در منطقه تلف شده و پاره ای نیز مورد شکار قرار گیرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش بی رویه شکار حیوانات وحشی در منطقه حفاظت شده کوه کشار

افزایش بی رویه شکار حیوانات وحشی در منطقه حفاظت شده کوه کشار