مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 مرداد 1401 ساعت 08:572022-08-10پزشكي

کم خطرترین راه کاهش وزن چیست؟


کم کردن آهسته و پیوسته وزن به میزان نیم تا یک کیلوگرم در هفته، بی خطرترین راه کاهش وزن است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، ورزش نکردن یک عامل خطر آفرین جدی برای بیماران قلبی عروقی است و با سایر عوامل خطر از قبیل چاقی، دیابت، فشار خون بالا و سطح پایین کلسترول خوب همراه است.

هنگامی که وزن شما افزایش می یابد، بیشترین چیزی که به دست می آورید بافت چربی است؛ درست مانند سایر قسمت های بدن، این بافت نیز به اکسیژن و مواد مغذی خون نیاز دارد و با افزایش نیاز به اکسیژن و مواد مغذی، مقدار خون گردشی در بدن نیز ناگزیر افزایش می یابد.

چاقی خطر ابتلا به فشار خون بالا را بیشتر می کند و چربی اضافه همچنین با افزایش سطح کلسترول بد و تری گلیسرید و کاهش سطح کلسترول خوب همراه است.

با گذشت زمان تغییرات چربی خون در تولید رسوبات چربی در سرخرگ ها که به آن تصلب شرایین (آترواسکلروز) گفته می شود، مشارکت می کند و آترواسکلروز، سرخرگ را در معرض خطر بیماری سرخرگ کرونر و سکته مغزی قرار می دهد.

چاقی چند اثر مضر دیگر نیز به همراه دارد؛ عامل اصلی دیابت نوع 2 و سنگ صفرا، چاقی است و می تواند قطع تنفس حین خواب و بیماری آرتروز مفاصل را نیز بدتر کند.

سرطان های همراه با اضافه وزن بر اساس این مطلب که از سوی یدالله زیبای یکتا تهیه شده و از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی در اختی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کم خطرترین راه کاهش وزن چیست؟

کم خطرترین راه کاهش وزن چیست؟