مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 مرداد 1401 ساعت 18:572022-08-09اجتماعي

اجتماع با شکوه«یازدهم»محرم/ فریاد یا زینب زنجانی ها امروز جهانی می شود


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زنجان، مراسم یازدهم محرم زنجانی ها امروز در قالب دسته عزاداری زینبیه اعظم با حضور صدها هزار نفر از عاشقان و دلدادگان سرور و سالار شهیدان آغاز شد تا دلدادگان حسینی با فریاد یا حسین، یا زینب بار دیگر در مظلومیت کاروان کربلا اشک ماتم بریزند.

دوستداران اهل بیت (ع) در استان زنجان ضمن حضور باشکوه در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان بر تبعیت خود از ائمه اطهار(ع) تأکید داشته و بر سر و سینه زنان در رثای مصیبت های پیام آور دشت کربلا عزاداری و بر نقش ماندگار زینب کبری (س) در قیام کربلا تأکید کردند.

مسجد زینبیه اعظم زنجان مسجد زینبیه اعظم زنجان که یکی از مهم ترین اماکن مذهبی این شهر محسوب می شود، همه ساله در ایام محرم پذیرای خیل عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) از سراسر کشور و حتی خارج از کشور است.

این مسجد همه ساله در ایام محرم پذیرای خیل عظیمی از عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) از سراسر کشور و حتی خارج از کشور می شود و حاضران در این مکان مقدس به صورت خالصانه ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت (ع) اعلام می کنند.

قدمت این مکان مقدس، به بیش از 400 سال می رسد و از جمله مساجد باستانی و تاریخی در استان زنجان محسوب می شود و طبق گفته اهالی قدیمی محله، مکان تجمع سه بار تجدید بنا شده است، بار اول به سال 1092 هجری قمری با تیر چوبی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجتماع با شکوه«یازدهم»محرم/ فریاد یا زینب زنجانی ها امروز جهانی می شود

اجتماع با شکوه«یازدهم»محرم/ فریاد یا زینب زنجانی ها امروز جهانی می شود