مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 مرداد 1401 ساعت 14:122022-08-09بين الملل

واشنگتن یک شرکت چینی را به صادرات فناوری آمریکایی به ایران متهم کرد


وزارت بازرگانی آمریکا یک شرکت چینی را به کمک برای انتقال تجهیزاتی با فناوری آمریکایی به ایران متهم کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت بازرگانی ایالات متحده آمریکا روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد که بزرگ ترین شرکت تولیدکننده کابل چین را به کمک به یک شرکت چینی دیگر در عرضه تجهیزات آمریکایی ارتباط از راه دور به ایران متهم کرده است و مدعی شده است که این شرکت بزرگ تولید کننده اطلاع داشته است که شرکت زد تی ای برای نقض قوانین مشابه صادراتی تحت تحقیقات بوده است.

بر اساس این گزارش، جان ساندرمن مدیر دفتر اداره صنعت اجرای صادرات وزارت بازرگانی آمریکا در نامه ای مدعی شده است که شرکت فار ایست کیبل از سپتامبر 2014 تا ژانویه 2016 به عنوان یک شرکت واسطه برای شرکت تجهیزات مخابراتی زد تی ای ایفای نقش کرده تا ایران به تجهیزات ساخت آمریکا دسترسی پیدا کند.

طبق این گزارش، وزارت بازرگانی آمریکا می گوید شرکت فار ایست کیبل علی رغم آن که بزرگ ترین تولیدکننده سیم و کابل است، قراردادی به ارزش 164 میلیون دلار با شرکت تجهیزات مخابراتی زد تی ای یا ژونگ ژینگ در شنژن چین برای خرید تجهیزات مخابراتی امضا کرده است.

وزارت بازرگانی آمریکا مدعی است که شرکت فار ایست کیبل بر اساس قراردادی که با زد تی ای داشته است، تجهیزاتی را به ایران منتقل کرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واشنگتن یک شرکت چینی را به صادرات فناوری آمریکایی به ایران متهم کرد

واشنگتن یک شرکت چینی را به صادرات فناوری آمریکایی به ایران متهم کرد