مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 مرداد 1401 ساعت 07:272022-08-09پزشكي

وضعیت شیوع یک سرطان زنانه در ایران/ احتمال ورود واکسن HPV به برنامه واکسیناسیون ملی


کسانی که ازدواج کرده و وارد رابطه شده اند هم می توانند از واکسن استفاده کنند اما ممکن است فرد از قبل آلوده به برخی سوش های HPV شده باشد و این مهم است که واکسن در چه مرحله از آلودگی فرد به او تزریق شود.

- کسانی که ازدواج کرده و وارد رابطه شده اند هم می توانند از واکسن استفاده کنند اما ممکن است فرد از قبل آلوده به برخی سوش های HPV شده باشد و این مهم است که واکسن در چه مرحله از آلودگی فرد به او تزریق شود.

رییس اداره مدیریت سرطان وزارت بهداشت ضمن اشاره به وضعیت بروز سرطان دهانه رحم در کشور، گفت: در حال بررسی این موضوع هستیم که آیا واکسن HPV وارد برنامه کشوری واکسیناسیون شود یا خیر؛ در صورت اتمام اقدامات کارشناسی ممکن است این واکسن هم به برنامه واکسیناسیون کشوری اضافه شود.

دکتر علی قنبری مطلق در گفت وگو با ایسنا، درباره شیوع عفونت HPV در کشور، گفت: بر اساس مطالعه ای که در چهار شهرستان انجام داده ایم همچنین چندین مطالعه دیگر، میزان شیوع این عفونت در بین جمعیت زنانی که در سنین باروری هستند هشت درصد است البته مسئله تنها میزان شیوع عفونت نیست.

افزایش بروز سرطان ها طی دو دهه آتی او تاکید کرد: موضوع این است که میزان بروز سرطان طی دو دهه آینده افزایش می یابد که این امر هم مربوط به نوع خاصی از سرطان نیست و علت اصلی آن افزایش نسبت جمعیت سالمندی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وضعیت شیوع یک سرطان زنانه در ایران/ احتمال ورود واکسن HPV به برنامه واکسیناسیون ملی

وضعیت شیوع یک سرطان زنانه در ایران/ احتمال ورود واکسن HPV به برنامه واکسیناسیون ملی