مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 مرداد 1401 ساعت 01:122022-08-08اجتماعي

اهالی موسیقی در عزای سید و سالار شهیدان امام حسین(ع)


هر ساله در ایام دهه محرم طیف های مختلف مردم کشورمان با حضور در مجالس سوگورای به عزاداری برای سالار شهیدان امام حسین(ع) می پردازند؛ در این بین امسال حضور هنرمندان موسیقی بسیار پر رنگ تر از همیشه بوده است، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس یکی از شیوه هایی که امامان (ع) برای زنده نگه داشتن نهضت حسینی به کار گرفته اند، برپایی مجالس سوگواری، گریستن و گریاندن برای مصیبت های جانسوز کربلا و یادآوری آن حادثه در زمان های مناسب است.

 امام سجاد (ع) در طول دوران امامتش پیوسته سوگوار قصه عاشورا بود، در این مصیبت آنقدر گریست که از بکایین بسیار گریه کنندگان بشمار آمد و لقب گرفت.

روایات بسیاری از ائمه اطهار(ع) موجود است که به موضوع سوگواری در عزای سالار شهیدان پرداخته اند.

 ائمه اطهار (ع) نه تنها خود در عزای سالار شهیدان می گریستند، بلکه همواره مودم را به گریستن بر آن حضرت تشویق و ترغیب می نمودند.

در روایتی آمده است: هر کس بر حسین (ع) بگرید، یا (حتی) یک تن را بگریاند، پاداشش بهشت است و هر کس حالت اندوه و گریه به خود بگیرد نیز، پاداشش بهشت است.

هر ساله در ایام دهه محرم طیف های مختلف مردم کشورمان با حضور در مجالس سوگورای به عزاداری برای سالار شهیدان امام حسین(ع) می پردازند؛ در این بین امسال حضور هنرمندان موسیقی بسیار پر رنگ تر از همیشه بوده است، در ادامه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهالی موسیقی در عزای سید و سالار شهیدان امام حسین(ع)

اهالی موسیقی در عزای سید و سالار شهیدان امام حسین(ع)