مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 مرداد 1401 ساعت 23:172022-08-08سياسي

آیین های سنتی عزاداری در مراغه/ روزی که مردم لباس احرام می پوشند+عکس و فیلم


وجود ده ها آیین مذهبی و سوگواری، شهر مراغه را به قطب برگزاری آیین های عزاداری سنتی حسینی در کشور تبدیل کرده و این شهر، هر سال پذیرای هزاران گردشگر و میهمان از سراسر کشور برای حضور در این آیین هاست.

- برپایی آیین علم بندان در روز دوم محرم رژه شاه حسین گویان تا شب تاسوعا ادامه دارد عزاداری ها و سوگواری های پرشور سوگواران در هر نقطه از شهر و تکایای قدیمی و سنتی چون کاروانسرای بزرگ، سراهایی چون متولار و خواجه ملکم و میادینی چون شجاع الدوله، امام حسین (ع) و چندین مکان و تکیه مذهبی با شور و شوقی برخاسته از عشق مردمان این دیار به سالار شهیدان کربلا برگزار می شود.

سمیع می گوید: دسته جات شاه حسین گویان چند روز مانده به ماه محرم آغاز و به مدت 10 شب، هر شب در یک محله به صورت دسته جمعی شکل می گیرد و عزاداران با چوب گردانی همراه با طنین معروف شاه حسین وای حسین یا به زبان محلی شاخسی واخسی  سوگواری می کنند.

رسم بر این است در هرشب یکی از محلات، دسته أهای عزاداری سایر محلات را دعوت می کند تا در آن منطقه به عزاداری بپردازند و این رویه تا شب تاسوعا ادامه دارد.

در روز دوم محرم آیین عَلَم بندان در مراغه برگزار می شود برگزاری آیین عَلَم بندان در روز سوم محرم آیین سنتی عَلَم بندان  نیز به عنوان یکی از آیین های سوگواری حسینی در مراغه سوم محرم به عنوا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیین های سنتی عزاداری در مراغه/ روزی که مردم لباس احرام می پوشند+عکس و فیلم

آیین های سنتی عزاداری در مراغه/ روزی که مردم لباس احرام می پوشند+عکس و فیلم