مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 مرداد 1401 ساعت 21:422022-08-08سياسي

شیخ محمد صالحی امینی: عاشورا نماد عزت و آزادگی است


رییس شورای حل اختلاف شهرستان قشم و امام جمعه شهر طبل با اشاره به اهمیت ماه محرم، گفت: اتفاقات بزرگ تاریخی در روز عاشورا واقع شده و عاشورا نماد عزت و آزادگی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، شیخ محمد صالح امینی امام جمعه شهر طبل در جزیره قشم امروز اظهار داشت: وقایع مهمی در طول تاریخ در ماه محرم و روز عاشورا صورت گرفته است، ماه محرم ابتدای سال هجری است که در این ماه و در روز عاشورا قبل از اسلام و بعد از اسلام وقایع مهمی در آن شکل گرفته که پرداختن به آن ضروری است.

وی افزود: بر اساس روایاتی که در منابع اهل سنت آمده است، خداوند حضرت آدم را در دهه عاشورا آفرید و انداختن حضرت ابراهیم در آتش و گلستان شدن آن و نجات حضرت یونس از شکم نهنگ هم در روز عاشورا صورت گرفت.

شیخ امینی در ادامه با اشاره به واقعه کربلا گفت: در سال شصتم هجری و در ماه رجب معاویه درگذشت و یزید زمام امور را در دست گرفت و در همان زمان در صدد گرفتن بیعت از امام حسین(ع) بود.

وی اضافه کرد: مردم کوفه در آن زمان به امام حسین(ع) نامه نوشتند که ما حاضریم با شما بیعت کنیم و وقتی امام حسین(ع) این نامه ها را می دید متوجه استقبال مردم کوفه شد.

امام جمعه شهر طبل عنوان کرد: عبیدالله بن زیاد وقتی متوجه این موضوع شد یک لشگر چهار هزارنفری را برای جنگ فرستاد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیخ محمد صالحی امینی: عاشورا نماد عزت و آزادگی است

شیخ محمد صالحی امینی: عاشورا نماد عزت و آزادگی است