مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 مرداد 1401 ساعت 12:222022-08-08پزشكي

نوشیدن آب باران تا چه اندازه خطرناک شده است؟


محققان در اروپا در مطالعه ای استدلال می کنند که گسترش جهانی برخی از مواد شیمیایی خطرناک به حدی فراگیر است که سطوح ناامن مواد پرفلوئوروآلکیل و پلی فلوئوروآلکیل (PFAS) را می توان در آب باران در تمام نقاط جهان از جمله مناطق دورافتاده مانند قطب جنوب و فلات تبت یافت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک و به نقل از نیواطلس، در طول 20 سال گذشته، بسیاری از مواد شیمیایی PFAS به دنبال مجموعه ای از شواهد قوی که اثرات سمی بالقوه برای سلامت انسان را نشان می دهند، به تدریج از زمینه های تولید حذف شده اند.

با این حال، PFAS به دلیل اثرات طولانی مدت در محیط ما اغلب به عنوان مواد شیمیایی برای همیشه نامیده می شود و فقط به این دلیل که ما استفاده از تعدادی از این مواد شیمیایی را متوقف کرده ایم به این معنی نیست که آنها فورا از دنیای ما ناپدید شده اند.

مقاله جدیدی که در ژورنال Environmental Science & Technology منتشر شده است نشان می دهد که سطوح توصیه شده ایمن PFAS به طور مداوم در سال های اخیر کاهش یافته است، زیرا ما در مورد سمی بودن این مواد شیمیایی بیشتر یاد گرفته ایم و اکنون، بسیاری از دستورالعمل ها سطوح ایمن PFAS را توصیه می کنند که کمتر از سطح پایه در محیط طبیعی هستند.

ایان کازینز، نویسنده اصلی این مطالعه، گفت: در 20 سال گذشته کاهش شگفت انگیزی در مقادیر دستورالعمل PFAS در آب آشامیدنی وجود دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نوشیدن آب باران تا چه اندازه خطرناک شده است؟

نوشیدن آب باران تا چه اندازه خطرناک شده است؟