مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 مرداد 1401 ساعت 09:472022-08-07سياسي

تاثیر قانون کاهش مجازات حبس تعزیری بر کاهش سن جرم


اغلب مردم و رسانه ها نیز انتقاد دارند که چرا جرایم بازدارنده نیست و دزدها زودتر تر قاضی به خانه می روند که در این مورد قضات بدون تقصیر هستند و باید به مر قانون عمل کنند و قانون کاهش جرایم دست قاضی را بسته است.

- تابناک : مکرمی در رادیو گفت وگو عنوان کرد: متأسفانه قانون کاهش مجازات حبس تعزیری تبعات بدی داشته و باعث کاهش نرخ جرم و سن جرم در کشور شده است.

دکتر علی مکرمی، مدرس دانشگاه و قاضی تجدیدنظر با حضور در برنامه گفتگوی اجتماعی در مورد بررسی ابعاد قانون کاهش مجازات حبس تعزیری و مزایا و معایب این قانون گفت: قانون کاهش جرایم علی رغم اینکه منافعی دارد عواقب بدی هم داشته و مجرمین به آن آشنا هستند و با اطلاع به تخفیف مجازات ها مرتکب جرم می شوند.

وی افزود: قابل گذشت اعلام شدن برخی جرایم در قانون کاهش مجازات ها در مجموع تبعات بدی دارد و باعث شده که دست دادستان، بازپرس و قاضی در اعلام رأی بسته شود و در مواردی که باید نتواند تعقیب کند.

مکرمی بر لزوم ضرورت تجدیدنظر در قانون کاهش مجازات ها و حبس تعزیری برای باز کردن دست دادستان ها و قضات تأکید کرد و بیان داشت: اغلب مردم و رسانه ها نیز انتقاد دارند که چرا جرایم بازدارنده نیست و دزدها زودتر تر قاضی به خانه می روند که در این مورد قضات بدون تقصیر هستند و باید به مر قانون عمل کنند و قانون کاه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر قانون کاهش مجازات حبس تعزیری بر کاهش سن جرم

تاثیر قانون کاهش مجازات حبس تعزیری بر کاهش سن جرم