مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 مرداد 1401 ساعت 10:022022-08-06سياسي

دو یزید خوش عاقبت و بدعاقبت عاشورا که بودند؟


یزید بن زیاد بن مهاجر ملقب به ابوالشعثاء از تیراندازان ماهری بود که همراه سپاه عمر سعد برای جنگ با امام (ع) به کربلا آمد، اما وقتی دید آن ها آماده پیکار با امام شده اند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، کتاب رویارویی صحنه ها و چهره ها در تاریخ کربلا نوشته حمید محمدقاسمی به عنوان یکی از آثار عاشورایی بازار نشر کشور، سال 1395 توسط دفتر نشر فرهنگ اسلامی منتشر شد و سال 96 هم به چاپ دوم رسید.

حمید محمدقاسمی نویسنده این کتاب معتقد است یکی از جلوه های بدیعی که نمود آشکاری در حادثه کربلا دارد، تقابل و رویارویی صحنه ها با یکدیگر است.

مفاهیم، انسان ها، چهره ها، نظرات و طرز فکرها و اتفاقات و … همه و همه از مواردی هستند که در این حادثه قابلیت دوقطبی و تفاوت را دارند.

مؤلف کتاب پیش رو می گوید نگاه به واقعه کربلا، از منظر رویارو دیدن چهره ها و صحنه ها، نقش به سزایی در پرده گشایی حقایق آن دارد و کتابش تلاش دارد با چنین رویکردی به این دوقطبی ها بپردازد.

این کتاب 3 فصل اصلی با عناوین رویارویی صحنه ها و چهره ها از منظر اعتقادی ، رویارویی صحنه ها و چهره ها از منظر اخلاقی و تربیتی و رویارویی صحنه ها و چهره ها از منظر سیاسی و اجتماعی دارد که هرکدام بخش های مختلفی را شامل می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دو یزید خوش عاقبت و بدعاقبت عاشورا که بودند؟

دو یزید خوش عاقبت و بدعاقبت عاشورا که بودند؟