مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 14 مرداد 1401 ساعت 13:122022-08-05سياسي

مجالس عاشورایی یعنی تحقق عدالت در جامعه


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، آیت الله رضا رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) صبح امروز در مراسم در صحن حرم حضرت فاطمه اخری(س)، با اشاره به اینکه مسئله خونخواهی و انتقام در طول تاریخ نسبت به ظلم و جریان باطل و کفر انجام شده است، اظهار کرد: همانطور که به خونخواهی امام حسین(ع) اشاره شده، محبت و مودت نسبت به سیدالشهدا(ع) نیز برای سعادت انسان واجب است.

  وی با اشاره به اینکه دشمنان دین، می خواهند خدا از زندگی بشر حذف شود، گفت: خدا اگر در حیات بشر حضور نداشته باشد، زندگی بی معنا می شود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با طرح این سوال که اگر دین و پیامبران نبودند، فتوای عقل نسبت به ظلم در جامعه چه بود، افزود: عقل نظری نسبت به ظلم، فتوای به قبح و زشتی می کند؛ عقول بشر، عدل را نیکو و  ظلم را قبیح می دانند.

رمضانی با تأکید بر ضرورت حضور عملی در میدان و مقابله با ظلم بیان کرد: فطرت آدمیان هم حکم می کند که در مقابل ظلم بایستیم ولی دین در این زمینه می گوید که هرگونه مقابله باید برای رضای خدا باشد.

وی با بیان اینکه ظلم اگر در جامعه رها باشد، بشریت هیچ وقت رنگ سعادت را نمی بینند، تصریح کرد: عقلای عالم در مقابل جنایاتی مثل قتل، تجاوز و دزدی مجازات مختلفی را در نظر گرفته اند چون اگر تجاوزگری و دزدی در جامعه رها باشد، امنیت از بین می رود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجالس عاشورایی یعنی تحقق عدالت در جامعه

مجالس عاشورایی یعنی تحقق عدالت در جامعه