مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 14 مرداد 1401 ساعت 10:122022-08-05بين الملل

اتحادیه اروپا رییس جمهور سابق اوکراین را تحریم کرد


اتحادیه اروپا تحریم هایی را علیه ویکتور یانوکوویچ رییس جمهور سابق اوکراین و پسرش الکساندر به بهانه تهدید امنیت اوکراین وضع کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از یورو نیوز، شورای اروپا در بیانیه ای اعلام کرد که این دو در پاسخ به تهاجم نظامی غیرموجه و بدون تحریک روسیه علیه اوکراین به فهرست تحریم های اتحادیه اروپا اضافه شده اند.

یانوکوویچ از مخالفان عضویت اوکراین در ناتو ولی طرفدار توسعه همکاری با این سازمان است و همچنین مخالف سرسخت عضویت کشورش در اتحادیه اروپا به شمار می رود.

این رییس جمهور سابق اوکراین در 22 فوریه 2014 در پی اعتراض های خیابانی علیه دولت کی یف و وخیم شدن اوضاع داخلی اوکراین با رای پارلمان این کشور از سمت ریاست جمهوری برکنار شد و اکنون در روسیه به سر می برد.

وی از حامیان ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه به شمار می رود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، از زمان آغاز حمله نظامی روسیه به اوکراین تقریبا 6 ماه می گذرد.

پوتین در 21 فوریه 2022 (دوم اسفند 1400) با انتقاد از بی توجهی غرب به نگرانی های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

در 23 فوریه (4 اسفند) و تنها یک روز پیش از آغاز جنگ اوکراین، شورای اتحادیه اروپا در واکنش به این اقدام نخستین بسته تحریمی را علیه روسیه تصویب کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اتحادیه اروپا رییس جمهور سابق اوکراین را تحریم کرد

اتحادیه اروپا رییس جمهور سابق اوکراین را تحریم کرد