مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 مرداد 1401 ساعت 19:572022-08-04سياسي

تخت روانچی: آمریکا تصمیم درست بگیرد، اقدامات جبرانی خود را متوقف می کنیم


سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل گفت: وقتی آمریکا تصمیم درست بگیرد، در مقابل، ایران اقدامات جبرانی خود را متوقف خواهد کرد و اجرای کامل تدابیر هسته ای منطبق با توافق 2015 را از سر می گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، بعد از قریب به دو سال و نیم تعویق، دهمین کنفرانس بازنگری معاهده منع اشاعه سلاح های هسته ای با حضور نمایندگان 188 کشور عضو در محل دبیرخانه سازمان ملل آغاز به کار کرد.

  مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل طی سخنانی در این نشست ضمن حمایت از بیانیه عدم تعهد، با تاکید بر سه رکن اصلی معاهده شامل خلع سلاح، عدم اشاعه و استفاده صلح آمیز، با اشاره به سابقه امر، تصریح کرد که در کنفرانس بازنگری سال 2000، کشورهای هسته ای با 13 گام عملی برای اجرای ماده 6 معاهده درباره خلع سلاح هسته ای موافقت کردند که گام 6 آن شامل تعهد واضح و بدون ابهام این کشورها به امحاء کامل زرادخانه هسته ای خود در نیل به خلع سلاح هسته ای بوده است.

در طرح اقدام سال 2010 نیز، این کشورها متعهد شدند همه انواع سلاح های هسته ای خود را کاهش داده و نهایتا امحاء کنند.

با وجود این، نیم قرن پس از لازم الاجرا شدن این تعهد حقوقی الزام آور، هنوز هزاران سلاح هسته ای آماده به پرتاب در انبارها وجود دارد، صدها میلیارد دلار برای جایگزینی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تخت روانچی: آمریکا تصمیم درست بگیرد، اقدامات جبرانی خود را متوقف می کنیم

تخت روانچی: آمریکا تصمیم درست بگیرد، اقدامات جبرانی خود را متوقف می کنیم