مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 مرداد 1401 ساعت 19:422022-08-04بين الملل

گزارش سازمان عفو بین الملل از جرائم جنگی اوکراین


سازمان عفو بین الملل در گزارشی، ارتش اوکراین را به ارتکاب جرائم جنگی از جمله مستقر کردن پایگاه های نظامی در نواحی مسکونی متهم کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، سازمان عفو بین الملل اوکراین را به ارتکاب جرائم جنگی در طول درگیری های ماه های اخیر در این کشور متهم کرد.

به نوشته نشریه نیوز ویک ، این سازمان در گزارشی اعلام کرد تاکتیک هایی که توسط ارتش اوکراین استفاده شده اند، ناقض قوانین حقوق بشری بین المللی و برای شهروندان خطر آفرین هستند .

عفو بین الملل نوشته است، نیروهای اوکراینی تسلیحات خود را در پایگاه های مستقر در مناطق مسکونی نگه داری می کنند که غیرنظامیان در آن ها سکونت دارند.

  آگنس کالامارد مدیر این سازمان توضیح داد: ما الگویی از اقدامات نیروهای اوکراینی در زمینه به خطر انداختن شهروندان و نقض قوانین جنگی حین انجام عملیات های جنگی در نواحی مسکونی را مستند کردیم .

او متذکر شد: قرار داشتن اوکراینی ها در موضع تدافعی، نمی تواند آن ها را از احترام گذاشتند به قوانین بین المللی حقوق بشری مبرا کند .

در گزارش عفو بین الملل با استفاده از تصاویر ماهواره ای آمده  است، بین ماه های آوریل و ژوئن سال جاری میلادی، در دستکم 19 ناحیه شهری و روستایی در مناطقی نظیر خارکیف، میکلایف و دونباس، نیروهای ارتش اوکراین از میان ساخت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزارش سازمان عفو بین الملل از جرائم جنگی اوکراین

گزارش سازمان عفو بین الملل از جرائم جنگی اوکراین