مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 مرداد 1401 ساعت 16:072022-08-04بين الملل

عزم واشنگتن برای تحقیر چین، از شعر لایتزر تا سفر پلوسی


سیاست تحقیر چین به عنوان رقیب بزرگ امروز و آتی، به ابزاری مهم در سیاست داخلی و خارجی ایالات متحده بدل شده است، سیاستی که چه جمهوری خواهان بر سر قدرت باشند و چه دموکرات ها تغییر نمی کند.

- گروه بین الملل خبرگزاری فارس – پنجشنبه، سیزدهم مردادماه سال 1401 شمسی، رسانه ها و شبکه های اجتماعی مملو از تصاویر شلیک موشک های دانفنگ چین در اطراف جزیره تایوان هستند، جزیره ای که جدایی طلبی آن سال ها تنش را در روابط پکن با کشورهای غربی از جمله ایالات متحده آمریکا از پی داشته است.

شلیک این موشک ها را بیش از آنکه در چارچوب یک تمرین نظامی بتوان ارزیابی کرد باید آن را نشانه خشم چینی ها دانست، خشمی سربرآورده از نقض حاکمیت کشورشان.

این روزها در واشنگتن مقامات دولت جو بایدن به غایت به دنبال دستاوردسازی در آستانه انتخابات میان دوره ای کنگره در آبان ماه هستند.

سه ماه دیگر انتخاباتی در آمریکا برگزار می شود که خوش بین ترین تحلیل گران دموکرات نیز باوری به پیروزی حزبشان در آن ندارند.

شاید یکی از اصلی ترین اقدامات در راستای دستاوردسازی عملیات قتل ایمن الظواهری ، رییس شبکه تروریستی القاعده بود، شبکه ای که برساخت آن در دهه 1980 میلادی ناشی از سه عامل تحلیل شد: ثروت اسامه بن لادن ، اندیشه های ایمن الظواهری و از همه مهم تر، حمایت بی دریغ آمریکا از این شبکه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عزم واشنگتن برای تحقیر چین، از شعر لایتزر تا سفر پلوسی

عزم واشنگتن برای تحقیر چین، از شعر لایتزر تا سفر پلوسی