مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 مرداد 1401 ساعت 18:072022-08-03بين الملل

قهرمانپور: دست ایران پای میز مذاکرات پُر شد


یک تحلیلگر مسائل سیاست خارجی گفت:در حال حاضر که مذاکرات به نوعی به بن بست رسیده و طرف غرب حاضر نیست امتیازاتی که مدنظر ایران است را بدهد، جمهوری اسلامی هم بنا بر سیاست قدیمی خود سعی می کند از طریق پیشرفت های فنی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، رحمان قهرمانپور در روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا در مورد راه اندازی و تزریق گاز صدها سانتریفیوژهای جدید از سوی ایران گفت: موضوع نصب سانتریفیوژها همواره از گذشته مورد بحث بوده و رسیدن به 190 هزار سو از قبل هدف جمهوری اسلامی ایران بوده است.

این کارشناس ارشد مسائل آمریکا افزود: کلمه سو مخفف SWU و به معنای واحد کاری مجزا است.

به عنوان مثال یک سانتریفیوژ P1 اگر در سال یک کیلو اورانیوم 4 درصد تولید کند، می گویند کارآمدی یا توان آن یک سو است 190 هزار سو یعنی اگر 190 هزار سانتریفیوژ P1 داشته باشیم و یک سال کار کند، 190 هزار کیلو اورانیوم تولید شود.

قهرمانپور بیان کرد: هر چقدر سانتریفیوژ پیشرفته تر باشد یعنی P2، P3 تا IR9 که ایران درست کرده، میزان تولید اورانیوم بیشتر می شود در نتیجه زمان مورد نیاز برای غنی سازی موردنظر کمتر می شود.

به عبارت ساده تر هر چقدر یک کشور سانتریفیوژهای پیشرفته تری داشته باشد زمان دستیابی به اورانیوم غنی شده 60 درصد یا 90 درصد کاهش می یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قهرمانپور: دست ایران پای میز مذاکرات پُر شد

قهرمانپور: دست ایران پای میز مذاکرات پُر شد