مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 مرداد 1401 ساعت 09:522022-08-03اقتصادي

چالش های راه آهن مزارشریف-کابل-پیشاور؛ کارشناس ازبک: از چابهار استفاده کنید


کابل- پیشاور» برای دسترسی به بنادر پاکستان علاوه بر پیچیده بودن موضوعات فنی، از نظر اقتصادی نیز به صرفه نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، بختیار ایرگشوف کارشناس سیاسی و اقتصادی ازبک به بررسی همکاری ریلی این کشور از مسیر افغانستان و پاکستان پرداخت.

وی گفت: من به عنوان کارشناس مسائل دهلیزهای حمل و نقل بین المللی همیشه آشکارا و علنا با اولویت بخشی بیش از حد به پروژه ساخت راه آهن مزار شریف- کابل- پیشاور برای دسترسی بعدی به بنادر پاکستان مخالفت کرده ام.

این کارشناس ازبک ادامه داد: تحقق این پروژه از نظر امنیت ساخت و ساز و سپس اجرای طرح (منظورم قبل از همه افغانستان است)، هزینه ها و مبهم بودن منابع مالی در مرحله فعلی و همچنین مشکلات اجرای فنی پروژه (تعداد زیادی تونل و پل در مناطق کوهستانی) و غیره با مشکل مواجه خواهد بود.

وی افزود: در این میان ما شاهد بحران سیاسی دیگری در پاکستان بودیم که منجر به کنار زده شدن نخست وزیر سابق شد که همراه شوکت میرضیایف رییس جمهور ازبکستان به اصطلاح لوکوموتیو اصلی پروژه ساخت راه آهن ترانس افغان بود.

به گفته وی، من شخصاً به عنوان یک کارشناس همواره از این موضوع حمایت کرده ام که در روند اجرای سیاست دسترسی ازبکستان به بنادر جنوبی، پروژه دسترسی به بندر چابهار ایران در اولویت قرار داده شود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چالش های راه آهن مزارشریف-کابل-پیشاور؛ کارشناس ازبک: از چابهار استفاده کنید

چالش های راه آهن مزارشریف-کابل-پیشاور؛ کارشناس ازبک: از چابهار استفاده کنید