مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 مرداد 1401 ساعت 15:022022-08-02اقتصادي

کارشناس آمریکایی: اقتصاد آمریکا در رکود و اوضاع بسیار بدتر از حد تصور است


اقدامات بانک مرکزی آمریکا برای کنترل تورم بر اساس یک منطق ناقص بوده و اقدامات دولت این کشور هم در حال پیچیده تر کردن اوضاع است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، بردلی بلنکن شپ، ستون نویس، خبرنگار و کارشناس سیاسی آمریکایی می گوید: اقتصاد آمریکا در سه ماهه دوم سال جاری رشد منفی 0.

9 درصدی را به ثبت رسید و از آنجا که این دومین دوره سه ماهه بود که شاهد رشد منفی اقتصاد آمریکا هستیم، اوضاع اقتصادی آمریکا بر اساس تعریف رکود در لغت نامه انگلیسی آکسفورد دچار این پدیده اقتصادی شده است.

در واکنش به این اتفاقات نگران کننده کاخ سفید تلاش کرده تا نگرانی ها را کم اهمیت جلوه داده و مدعی شده است که کاهش رشد اقتصادی آمریکا غیرمنتظره نبود و به خاطر اقدامات بانک مرکزی این کشور در بالا بردن نرخ بهره اتفاق افتاده است.

بلنکن شپ در یادداشت خود گفته که اما اشتباه نکنید، اوضاع اقتصادی آمریکا واقعا نگران کننده است؛ چراکه حتی اگر رکود پیش آمده به صورت مصنوعی و ناشی از اقدامات بانک مرکزی این کشور باشد، باز هم رکود اتفاق افتاده است و این مسئله نه تنها یک خطر جدی و واقعی است، بلکه اقدامات بانک مرکزی آمریکا نیز در بهترین شرایط ناقص و منسوخ به نظر می رسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارشناس آمریکایی: اقتصاد آمریکا در رکود و اوضاع بسیار بدتر از حد تصور است

کارشناس آمریکایی: اقتصاد آمریکا در رکود و اوضاع بسیار بدتر از حد تصور است