مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 مرداد 1401 ساعت 10:172022-08-02بين الملل

سفیر چین در ایران: اجازه استقلال تایوان را نمی دهیم


سفیر چین در ایران ضمن هشدار درباره دخالت خارجی در امور داخلی این کشور اعلام کرد که پکن به هیچ شکل اجازه «استقلال تایوان» را نمی دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، در شرایطی که تنش ها بر سر برنامه سفر احتمالی رییس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان بالا گرفته است، چانگ هوآ سفیر چین در ایران در این باره اظهارنظر کرد.

در ادامه اظهارنظرهای مقام های آمریکا، چین و تایوان درباره سفر احتمالی نانسی پلوسی رییس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا به این جزیره، سفیر چین در تهران در پیامی توییتری بر عزم کشورش برای مقابله با استقلال تایوان تاکید کرد.

چانگ هوآ سفیر پکن در تهران در توییتر نوشت: چین قاطعانه با هرگونه مداخله نیروهای خارجی در امور داخلی خود مخالف است و اجازه استقلال تایوان به هر شکلی که باشد، نمی دهد .

اظهارنظر توییتری این دیپلمات ارشد چین درباره تایوان در حالی صورت گرفته که تنش ها بر سر سفر احتمالی رییس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان بالا گرفته است.

پکن، تایوان را بخشی از سرزمین چین می داند و تحرکات آمریکا از قبیل دیدار با مقامات تایوانی و فروش سلاح به این جزیره را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست چین واحد ارزیابی می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفیر چین در ایران: اجازه استقلال تایوان را نمی دهیم

سفیر چین در ایران: اجازه استقلال تایوان را نمی دهیم