مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 مرداد 1401 ساعت 08:472022-08-02پزشكي

تغذیه نوزادان با شیر مادر بهره هوشی کودک را افزایش می دهد


معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: مادران باید بدانند که هیچ چیز جایگزین شیرمادر نمی شود و شیرمادر علاوه بر تغذیه، در افزایش بهره هوشی کودک نیز موثر است.

- محمد جعفرزاده، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل صبح امروز به مناسبت هفته جهانی شیر مادر، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اردبیل اظهار کرد: مادران باید بدانند که هیچ چیز جایگزین شیرمادر نمی شود و شیرمادر علاوه بر تغذیه، در افزایش بهره هوشی کودک نیز موثر است.

وی افزود: اهمیت تغذیه طبیعی نوزادان به اندازه ای است که همه ساله هفته ای به عنوان هفته جهانی و روز جهانی شیرمادر تعین شده و شعار امسال این هفته، قدمی به جلو برای تغذیه شیرخوار با شیرمادر، آموزش و حمایت اعلام شد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیان کرد: تغذیه با شیر مادر، یک تغذیه مناسب در بهبود امنیت غذایی و کاهش نابرابری ها و مطلوب ترین و ایمن ترین روش تغذیه شیرخواران حتی در بحران ها است.

  جعفرزاده تصریح کرد: تغذیه با شیرمادر، زمینه ساز سلامت جامعه، توانمندسازی والدین و حق اساسی همه کودکان تا 2سالگی است، به طوری که تغذیه نوزاد با شیرمادر از ساعت اول تولد با حمایت از مادر و تماس پوست با پوست در اتاق زایمان سبب کاهش خطر ابتلا به عفونت در ساعت اول عمر می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغذیه نوزادان با شیر مادر بهره هوشی کودک را افزایش می دهد

تغذیه نوزادان با شیر مادر بهره هوشی کودک را افزایش می دهد