مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 مرداد 1401 ساعت 12:072022-08-01فرهنگي

لامرد میزبان شانزدهمین سوگواره تعزیه کشوری می شود


شانزدهمین دوره سوگواره ملی تعزیه، بیست و ششم شهریورماه امسال به میزبانی لامرد و با حضور گروه های مطرح کشوری برگزار می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از لامرد، رییس اداره فرهنگ و ارشاد لامرد محمد هنرپیشه با اعلام این خبر اظهار داشت: بیش از 300 تعزیه میدانی در دهه اول محرم در بخش های مرکزی، اشکنان، علامرمروشت و خیرگو برگزار می شود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لامرد افزود: 23 گروه تعزیه در شهرستان لامرد فعال است که از این تعداد 16 گروه در بخش مرکزی لامرد، چهار گروه در بخش اشکنان، دو گروه در بخش علامرودشت و یک گروه نیز در بخش خیرگو فعالیت دارند.

دبیر برگزاری تعزیه کشوری در جنوب استان فارس گفت: تاکنون 15 سوگواره کشوری تعزیه به میزبانی شهرستان لامرد برگزار شده است که شانزدهمین دوره سوگواره کشوری بیست و ششم شهریورماه امسال به میزبانی لامرد و با حضور گروه های مطرح کشوری برگزار می شود.

هنرپیشه گفت: قدمت برگزاری تعزیه در شهرستان لامرد به 725سال برمی گردد و مردم این شهرستان به صورت سنتی و برای اقامه عزای سرور و سالار شهیدان کربلا حضرت اباعبدالله با سوز و گداز شرکت می کردند.

وی بیان داشت: یکی از نکته های مهم برگزاری تعزیه در شهرستان لامرد همراه پنداری مردم با نسخه خوان های اولیا است که مردم همراه با شهادت هر کدام از یاران حضر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لامرد میزبان شانزدهمین سوگواره تعزیه کشوری می شود

لامرد میزبان شانزدهمین سوگواره تعزیه کشوری می شود