مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 مرداد 1401 ساعت 11:422022-08-01سياسي

مجمع بران نماد ارادت گیلانی ها به سیدالشهدا(ع)


نثار و مجمع بران یکی از سنت های قدیمی مردم استان گیلان به ویژه در مناطق شرقی این استان است، در این آیین درب های خانه ی در شب های ماه محرم الخصوص در شب های تاسوعا وعاشورا به روی عزاداران حسینی باز است و خانواده ها با نثار غذا پذیرای میهمانان حسینی می شوند.

- خبرگزاری فارس-رشت، سعید شفیعی؛ باور و ارادت مردم گیلان از دیرباز تاکنون با دین مبین اسلامو عشق و ارادت به اهل بیت(ع) گره خورده و هر ساله در مناسبت های مذهبی مراسمات و آداب و رسوم خاصی در تک تک شهرستان های دیار میرزا برگزار می شود.

بعد از گذشت 1400 سال از قیام سید الشهدا (ع) هنوز داغ شهدای این حماسه بزرگ تازه است و این امر در عزاداری های عاشقانه امام حسین (ع) کاملا مشهود بوده و هر روز این داغ تابنده تر و فروزان تر شده است.

وقتی به روزهای ماه محرم و اتفاقات روز عاشورا می نگری، وقتی به آن جوان 13 ساله امام حسن مجتبی(ع) می نگری که به عموی خود امام حسین (ع) فرمود: شهادت از عسل برای من شیرین تر است، به عظمت این قیام عظیم پی میبری، حماسه عاشورا به اندازه ای بزرگ است که در آن مردان خدا شهادت را بر زندگی ذلت بار ترجیح دادند.

  در روزهای ماه محرم، بیشتر شهرهای کشور عزادار و سیاه پوش سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است، آداب و رسوم روزهای محرم در هر شهر گیلان حال و هوای خاصی دار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجمع بران نماد ارادت گیلانی ها به سیدالشهدا(ع)

مجمع بران نماد ارادت گیلانی ها به سیدالشهدا(ع)