مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 مرداد 1401 ساعت 14:022022-07-30اجتماعي

سابقه ایرانی ها در ساخت حرم امام حسین (ع)


این عرض ارادت ایرانیان طی یک هزارسال ادامه داشت به طوری که بسیاری از بناهای کنونی عتبات، یادگار ارزشمندی از فرهنگ، هنر و معماری ایرانی اسلامی است.

- جانشین رییس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات با اشاره به اجرای سه طرح بزرگ توسعه حرم ها در شهرهای نجف، کربلا و کاظمین به همت مهندسان، کارگران، استادکاران و هنرمندان ایرانی، گفت: سابقه ایرانیان در ساخت بارگاه ائمه (ع) در عتبات عالیات به یک هزار سال می رسد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازروابط عمومی ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات، مجید نامجو اظهار کرد: براساس شواهد تاریخی، عضدالدوله دیلمی در سال 371 هجری قمری، بنا و حرم بزرگ و با شکوهی برای امام حسین (ع) ساخت و قسمت های زیادی از بنا را تجدید کرد.

او با بیان این که نخستین طرح توسعه حرم امام حسین (ع) را ایرانیان در عصر آل بویه اجرا کردند، گفت: عضد الدوله تقریبا هزار سال پیش برای نخستین بار، در هر چهار سمت حرم امام حسین(ع)، رواق ها و شبستان هایی ساخت و قبه و رواق ها را به زیبایی تزیین کرد.

نامجو بیان کرد: این عرض ارادت ایرانیان طی یک هزارسال ادامه داشت به طوری که بسیاری از بناهای کنونی عتبات، یادگار ارزشمندی از فرهنگ، هنر و معماری ایرانی اسلامی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سابقه ایرانی ها در ساخت حرم امام حسین (ع)

سابقه ایرانی ها در ساخت حرم امام حسین (ع)