مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 مرداد 1401 ساعت 21:122022-07-29سياسي

آیت الله مکارم شیرازی: مداحان از انحرافات احتمالی در مراسم عزاداری جلوگیری کنند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، آیت الله ناصر مکارم شیرازی به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم پیامی برای عزاداران حسینی صادر کرده است که متن پیام این مرجع تقلید به شرح زیر است: بسم الله الرحمن الرحیم السلام علیک یا اباعبدالله وعلی الأرواح التی حلّت بفنائک ماه محرم، ماه عزاداری سرور و سالار شهیدان یکی از سرمایه های عظیم جهان تشیّع بلکه جهان اسلام است.

ماهی که باید مسلمانان با الهام از عاشورای حسینی و در ظلّ عنایات آن حضرت، راه نجات از یوغ ستمگران را پیدا کنند و با شعار هیهات منا الذله ، راه و رسم تقوا، آزادگی، جوانمردی، شجاعت و عدالت را بیاموزند.

اکنون و در آستانه ی این ماه غم بار و جان سوز لازم است نکاتی چند را خدمت همه ی عزیزان یادآور شوم: نخست: ضروری است ضمن رعایت مسائل بهداشتی، مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام باشکوه تر از هر سال و با شور و شعور حسینی برگزار گردد و هر یک از عاشقان آن حضرت به قدر توان خود در اقامه ی فرهنگ عاشورایی خدمت نماید.

دوم: سزاوار است خطبای محترم تنها به توصیف واقعه ی تاریخی عاشورا بسنده نکنند بلکه با بیان ریشه ها، انگیزه ها، رویدادها و پیامدهای نهضت امام حسین علیه السلام مخصوصاً جوانان را با اهداف عالی و مقدس این حادثه بزرگ که همان مبارزه حق در برابر باطل بود، آشنا سازند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیت الله مکارم شیرازی: مداحان از انحرافات احتمالی در مراسم عزاداری جلوگیری کنند

آیت الله مکارم شیرازی: مداحان از انحرافات احتمالی در مراسم عزاداری جلوگیری کنند