مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 مرداد 1401 ساعت 15:572022-07-29سياسي

محوریت گفت وگو پس از اعتراضات؛ عراق از بن بست خارج خواهد شد؟


وضعیت ناآرام داخلی در عراق و اعتراضات مردمی باعث شده سیاستمداران بغداد بیش از هر زمان دیگری خواهان برون رفت از وضعیت موجود از طریق گفت وگو باشند تا منافع این کشور تامین شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، با وجود آن که ماه ها از زمان برگزاری انتخابات پارلمانی عراق گذشته اما مجلس نمایندگان این کشور هنوز نتوانسته درباره روندهای جدید و تغییرات سیاسی داخلی به اجماع برسد.

عدم اجماع درباره مسئولان اجرایی جدید عراق و اختلاف دیدگاه گسترده بین جناح ها و احزاب سیاسی باعث نارضایتی مردم این کشور شده و بار دیگر فضای داخلی بغداد را در موج اعتراضات فرو برده است.

پس از اختلاف نظرهای فراوان درباره نخست وزیر، بعدازظهر دوشنبه سوم مرداد ماه اعضای کمیته سیاسی احزاب شیعه در عراق موسوم به الاطار التنسیقی (چارچوب هماهنگی) نشستی را در منزل هادی العامری رییس ائتلاف الفتح برگزار کردند؛ آنها محمد شیاع السودانی را نامزد خود، برای نخست وزیری معرفی کردند تا در زمان خود رسماً در پارلمان معرفی شود.

 در پی این امر و معرفی نامزد نهایی نخست وزیری از جانب چارچوب هماهنگی، گروه ها و چهره های سیاسی مختلفی در عراق با انتشار بیانیه یا پست هایی در شبکه های اجتماعی حمایت خود را از او اعلام کردند؛ البته در این بین مخالفت هایی نیز دیده می شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محوریت گفت وگو پس از اعتراضات؛ عراق از بن بست خارج خواهد شد؟

محوریت گفت وگو پس از اعتراضات؛ عراق از بن بست خارج خواهد شد؟