مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 مرداد 1401 ساعت 12:072022-07-29پزشكي

ابلاغ برنامه جدید حذف هپاتیت های ویروسی در کشور


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، کمال حیدری، در پیامی به مناسبت فرارسیدن روز جهانی هپاتیت، از تدوین بسته جدید برنامه حذف هپاتیت های ویروسی خبر داد و گفت: - معاون بهداشت وزارت بهداشت، از تدوین بسته جدید برنامه حذف هپاتیت های ویروسی در کشور خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، کمال حیدری، در پیامی به مناسبت فرارسیدن روز جهانی هپاتیت، از تدوین بسته جدید برنامه حذف هپاتیت های ویروسی خبر داد و گفت: این بست جدید به زودی به عنوان یک اولویت بهداشتی به دانشگاه های علوم پزشکی کشور ابلاغ می شود.

وی با اشاره به تاکید سازمان جهانی بهداشت بر ضرورت دسترسی تمامی سطوح جامعه به مراقبت های مرتبط با این بیماری، افزود: بسته جدید به عنوان برنامه حذف هپاتیت های ویروسی در کشور بر خدمات بیماریابی فعال و غیر فعال، مشاوره، مراقبت و درمان این بیماری در نظام شبکه متمرکزاست.

28 جولای، برابر با 6 مرداد، به نام روز جهانی هپاتیت نام گذاری شده و هدف از آن، افزایش آگاهی ها در خصوص این بیماری کبدی است که در صورت بی توجهی به آن، می تواند با عواقب خطرناکی همراه باشد.

تلاش های جهانی، حذف هپاتیت های ویروسی نوع B، C و D را اولویت قرار داده و شکل مزمن این سه هپاتیت، مسئول بیش از 95 درصد مرگ های ناشی از این بیماری است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابلاغ برنامه جدید حذف هپاتیت های ویروسی در کشور

ابلاغ برنامه جدید حذف هپاتیت های ویروسی در کشور