مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 مرداد 1401 ساعت 11:022022-07-29ورزشي

«جیمز وب» رکورد خودش را شکست


یک رصد جدید کهکشانی از جانب جیمز وب یک کهکشان را نشان داده است که تنها 235 میلیون سال پس از مه بانگ وجود داشته است و در فاصله 35 میلیارد سال نوری از زمین قرار دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا از اسپیس، مدت کوتاهی است که از عملیات علمی تلسکوپ فضایی جیمز وب می گذرد و این رصدخانه غول پیکر که چشمانی با قدرت دید فروسرخ دارد، در حال حاضر رکورد خود را در رصد دورترین کهکشان مشاهده شده شکسته است.

این تلسکوپ هفته گذشته کهکشانی را کشف کرد که 400 میلیون سال پس از مه بانگ(Big Bang) وجود داشته است و اکنون یک تحلیل جدید از جانب تیم عملیات، یک کهکشان به نام CEERS-93316 را هویدا کرده است که تنها 235 میلیون سال پس از مه بانگ وجود داشته است و در فاصله 35 میلیارد سال نوری از زمین قرار دارد.

گفتنی است که به گفته کارشناسان، این تازه آغاز راه برای جیمز وب است و این تلسکوپ احتمالاً چندین بار دیگر رکورد خود را خواهد شکست.

جیمز وب عمیق تر از هر زمان دیگری به جهان نگاه می کند محققانی که این کشف جدید را محقق کرده اند، از دانشگاه ادینبرو (Edinburgh) هستند.

آنها فهرستی از کهکشان های اولیه مشاهده شده توسط جیمز وب را برای بررسی عملکرد درخشندگی کهکشان هایی که اندکی پس از مه بانگ شکل گرفتند، گردآوری کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«جیمز وب» رکورد خودش را شکست

«جیمز وب» رکورد خودش را شکست